

معرفی محصول در گذشته کار چندان سختی نبود. مثلا وقتی خانمهای خانه برای خرید به مغازه سر کوچه میرفتند، آقای فروشنده میگفت: خانم! فلان محصول جدید را هم آوردهام، اگر دوست داشتید میتوانید آن را ببینید. خانمهای خانه هم محصول را نگاه میکردند و اگر به آن نیاز داشتند، خرید میکردند و اگر نیاز نداشتند هم از مغازه خارج میشدند.
تغییر شیوههای بازاریابی روشهای معرفی محصولات را هم تحت تأثیر قرار داد، دیگر نه خانمهای خانه با فروشندگان آشنا هستند و نه فروشندگان میتوانند هنگام اضافه کردن یک محصول به موجودی خود، تنها با چند کلمه آن را بفروشند. اکنون فرایند معرفی و فروش یک محصول جدید پروسه مخصوص به خود را دارد، باید استراتژی داشته باشد، بازار هدف با آن آشنا شود و مزیتهایی برای خریدار ایجاد میکند، بیان شود…